FANDOM

Opowieść o złotym notatniku jest czwartym odcinkiem serialu animowanego Randy Cunningham: Nastoletni Ninja. Randy i Howard poszukują legendarnego notatnika ze zwolnieniami lekarskimi. Towarzyszy im Julian. O wędrówce dowiaduje się Czarnoksiężnik, który znowu próbuje im przeszkodzić.

OpisEdytuj

Klasa Randy'ego jest na WF-ie. Ponieważ rada pedagogiczna zabroniła gry z miotaczem ognia, trener przygotował w zastępstwie wspinaczkę po linie. Żeby jakoś "zachęcić" uczniów, nauczyciel poprosił Bash'a i jego bandę, aby rzucali piłkami w jego klasę. Wspinanie po linie miał rozpocząć Stevens, ale okazało się, że miał zwolnienie lekarskie. Wuefista wybrał Howard'a. Chłopca uratował dzwonek na przerwę. Trener powiedział, że tak czy inaczej uczeń będzie się wspinał na następnej lekcji. Howard stwerdził, że lina jest głupia i uderzył w nią, a ta rozhuśtana mu oddała. Na przerwie Howard powiedział Randy'emu, że nie ma ochoty na wspinaczke. Randy postanowił pomóc przyjacielowi i sięga po Nomicon. NinjaNomicon mówi - "Najlepszym sposobem na uniknięcie ataku jest uniknięcie ataku". Randy stwierdził, że ostatnim ratunkiem będzie znalezienie złotego notatnika lekarza.
Złoty notatnik lekarza

Złoty Notatnik Lekarza

Howard powiedział, że wszyscy szukali tego notatnika i nikomu nie udało się tego dokonać. "To ostatnia szansa" - powiedział Randy i zaczął szukać wejścia do "Starej Gimnastycznej". W szafce napotykają wiszącego głową w dół Julian'a. Okazało się, że Julian ma cenną mapę z zagadkami. Oto jedna z nich: "W pokoju przesiąkniętym oparami brudu, wejście jest tam gdzie mężczyzna nie zadaje sobie trudu". Randy odkrywa, że jest to umywalka. Chłopcy wciskają baterię kranową i spadają do "Starej Gimnastycznej". Czarnoksiężnik odkrył, że ktoś wyruszył na poszukiwania złotego notatnika lekarza. Wtedy Randy czytał drugą łamigłówkę - "Nigdy nie zbaczaj ze szlaku, galopuj jak koń przez siebie chłopaku". Chłopcy zaczęli skakać po kozłach. Kiedy Howard był na ostatnim koniu podłoga się zawaliła, ale Randy go uratował.Julian znalazł stare bieżnie, które określił mianem "machiny tortur", która sama się uruchomiła. Na jej końcach pojawiły się stalowe ostrza. Po pokananiu tego urządzenia Julian zaczął się bać. Został sam i wtedy zmutował. Złoty notatnik był w gabinecie lekarza.
Spider julian

Julian mutuje

Randy założył maskę żeby się wspiąć po linie, ale zmutowany Julian zaatakował go. Po chwili walczy z potworem. Howard wspina się po linie. Wtedy Randy odkrywa, że jego przyjaciel nie potrzebuje pomocy. Ninja pojmuje radę Nomiconu. Howard wspiął się i zdobył złoty notatnik. Gabinet lekarza prawie spadł na Howarda ,ale uratowała go dziura w konstrukcji starego pokoju. Julian zabiera chłopcu notatnik i zaczyna go drzeć. W końcu ocalało tylko jedno zwolnienie, które zdobył Howard. Ninja uderza w cylinder i Julian powraca do normolności.
Golden note10

Julian ze zwolnieniem

Następnego dnia Howard chce pokazać zwolnienie, ale Randy podmienił je na kupon, a świstek lekarza podarował Julianowi.  Howard wspina się po linie. Randy i reszta uczniów rozhuśtują linę, przez co Weinermana nie można trafić. Uczniowie miotający piłkami wymyślili nową strategię, mianowicie: rzucać w bujających liną.